Perasaan

Posted: May 26, 2008 in Feels

Perasaan.. pe dia prasaan?? tp yg pastinye setiap manusia de prasaan.. kdg2 aku pelik dgn hidup ni.. yea laa.. mcm2 prasaan de.. yg aku nak cte skang ttg prasaan ‘MARAH’ .. aku x tau nape manusia ni d ciptakan de prasaan marah.. terutamanya pd aku..

sejak akhir2 ni, aku da jd pemarah yg amat sgt.. x tau laa nape.. aku jd pelik nape aku ley berubah jd mcm ni.. pantang de silap ckit, otomatik aku nak marah.. x kira sape yg wat aku marah.. n aku akan lepaskan kat sape2 berdekatan dgn aku.. ramai org kata aku ni tekanan.. terlalu penat.. mgkn btul sume 2.. yg pasti aku kesian kat org yg kena marah2 2.. yea laa, sia2 kena marah.. pdhal bkn salah diorg.. n org yg slalu jd mangsa kemarahan aku, my eEe laa..

Faham2 jea laa.. manusia ni ble da marah, mcm2 pangai n ayat laa kua.. lg2 org mcm aku yg mulut laser ni.. mmg aku bg baek pnyaaaa.. tp ble pas da marah2 2, timbul rasa menyesal.. tp bak kata pepatah melayu, “sesal dulu pendapatan, sesal kemudian x berguna”.. mcm 2 laa aku.. aku nak menyesal pun x guna.. yg pastinye, sape yg kena marah dgn aku, mesti kecik hati, sedey n terluka dgn aku..

tp kalau diorg nak tau, ble aku marah, aku da x sedar pe yg aku ckp n wat.. 2 sume jd spontan.. bkn aku yg nak jd mcm 2.. aku susah nak kawal diri sendiri.. mmg aku rasa bersalah n berdosa sgt, tp pe aku boleh wat.. da terjadi..

so, sbg manusia ni, aku nasihatkan blajar2 la bersabar.. aku pun tgh cuba pujuk diri aku spya jd penyabar.. mmg payah mula2 nak hadapi sume ni.. tp utk kebaikan aku n semua org, aku terpaksa blaja bersabar.. lgpun, dlm kitab pun de tulis, Sabar itu separuh dr Iman.. aku sedang cuba blaja hadapi ssuatu keadaan 2 dgn tabah n sabar..

Jadi.. renung2kan.. dan selamat beramal..

Comments
  1. wantedgurlz says:

    uihhh..sabor3..jgn marah2..coollll!!~ hakhakhak..seb baek ko blom lepaskn kemarahan ko kt aku..klu x mesti aku merajok!! xmo geng da.. kahkahkah!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s